Homecoming en Halloween

31 oktober 2016 - Johns Creek, Verenigde Staten

Zaterdag ochtend ben ik uiteten geweest met Maria en hebben we crepes op in een heel leuk 'Frans' restaurantje. Na het eten hebben we er een shop dagje van gemaakt en om 2uur ben ik begonnen met me klaarmaken voor mijn 2e homecoming, met hulp van Maria. Johannes had me uitgenodigd om met 2 andere exchange students, waarvan 1 ook naar diezelfde school gaat naar hun homecoming te gaan. Homecoming was vrijwel hetzelfde maar met een groep gaan maakt het super leuk.

Zondag zijn we met z'n allen naar vrienden van de familie geweest en hebben we daar gegeten en s'mores gemaakt. Iets later zijn we naar een soort berg 2 uur verderop geweest en hebben we een waterval bezocht. We hebben de ,voor mijn gevoel, langste trap ooit beklommen en 's avonds zijn we uiteten geweest met zonsondergang. Terwijl we die trap aan het 'beklimmen' waren ben ik ook nog belgen tegengekomen wat echt het raarste ooit was aangezien het best een tijdje geleden is dat ik iets in de richting van Nederlands in het echt heb gehoord.

Vrijdag, de 29e, kwam ik terug van school en heb ik samen met Savannah een pumpkin gecarved. Het was eigenlijk, ondanks het ontzettend vieze slijm prut dat erin zat, heel leuk om te doen. 's Avonds was er een pink out game, dit is een wedstrijd waarin iedereen in het roze gekleed gaat voor borstkanker. Het was de laatste home football game en er waren mensen die gingen skydiven en beneden kwamen met de Amerikaanse vlag en vuur, er waren cheerleader van de Falcons en aan het einde na 31-7 winst en nadat we het veld opgerend waren ging er vuurwerk af er werd er een grote show van gemaakt.

Zaterdag hebben we christmas foto's gemaakt om op te sturen op een kaart en zijn we uit eten geweest bij cheesecake factory.

Zondag ben ik met Audrey in een klein gezond cafeetje wezen lunchen en hebben we koekjes gebakken voor onze 'wekelijkse' koekjes lunch waarbij iemand koekjes meeneemt. 's Avonds ben ik met Theresa naar Netherworld geweest, we zijn door het eerste huis gekomen alleen was Theresa haar telefoon verloren wat minder is... voor het tweede huis moesten we ongeveer een uur wachten maar ze werd zo moe en toen we naar binnen gingen was ze zo bang dat we er helaas niet doorheen zijn geweest maar dat maakte het niet minder leuk.

Maandag was het zover, Halloween! Doordat het dit jaar op een maandag was was het best lastig om wat te doen. Er waren een paar mensen verkleed op school maar die waren op een hand te tellen. Tijdens mijn US History had mijn docent zijn hele lokaal versierd en heeft hij uitgelegd over de geschiedenis van Halloween en werden er spookverhalen verteld wat toch wel beter is dan een normale les. Halloween is eigenlijk veel makkelijker voor kinderen dan Sint Maarten aangezien ze hier letterlijk 3 woorden zeggen en snoep krijgen in plaats van een heel liedje te moeten zingen. Na school heb ik niet veel gedaan en 's avonds had ik met wat vriendinnen afgesproken om Halloween te vieren. Halloween in America is a fact!

xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap:
    3 november 2016
    Hoi kripoe, als ik het zo lees maak je iedere dag wel,iets leuks mee.
    Veel dingen met de kids daar en natuurlijk shoppen. Haha
    Wat is netherworld, is dit een soort pretpark
    Lees ik dat Halloween in Amerika voor de kinderen iets minder spectaculaire is dan Sint Maarten in Nederland , of vergis ik me.
    Tot welke leeftijd doen mensen daar mee met Halloween , of is het iets zoals wij carnaval vieren
    Wat een mooie foto's , is dit een chearleader pak voor bij de formule 1, samen met een vriendin.
    Doe je goed, pap is trots op je ,globetrotter .
    Hou me op de hoogte, love jou