2 weeks with the fam

13 maart 2017 - Alpharetta, Verenigde Staten

Toen we eenmaal aankwamen na een aantal pitstops en aardig wat koffie waren we in Key West aangekomen. Het was echt het mooiste hotel waar ik ooit ingezeten heb bij een klein haventje voor het hotel en een zwembad waar we vrijwel onze hele tijd in hebben gezeten. We hebben het de eerste dag rustig aan gedaan en zijn naar een lokale bar geweest, de tweede dag hebben we scooters gehuurd en de derde dag hebben we ook rondgereden op ze en zijn we naar een strandje geweest en hebben daar de dag doorgebracht.

Na 4 dagen relaxen in wat voelde als paradijs zijn we naar onze volgende stop gereden wat was Miami, we zijn naar de Wynwood Walls gegaan en hebben de geweldige skyline gezien. Aangezien het vrijwel 5min van Wieke vandaan was hebben we haar verrast en zijn we 's avonds met z'n allen uit eten geweest en het was wel heel speciaal en bijzonder om elkaar in Miami na 7 maanden weer te zien.

We zijn de dag daarna naar de Everglades geweest en natuurlijk sprong er een grote vis omhoog recht voor mijn neus terwijl Sam zei: kijk een alligator dus ja dat gaf me ff een kleine hartaanval en er kwam een geluid uit m'n mond die gelijk alles en iedereen weg heeft gejaagd maar verder was het geweldig. De everglades heeft zoet, voor de alligators, en zout water, voor de krokodillen, wat betekend dat er zowel krokodillen als alligators kunnen leven en het was ook wel fijn om te weten dat krokodillen mensen kunnen eten maar dat we die niet gingen bezoeken. Het was een geweldige ervaring en super leuk om dit samen met mijn familie te doen.

De dag erna zijn we naar Daytona Beach gereden en hebben we daar twee nachten overnacht, we hebben niet veel bij Daytona Beach gedaan maar het lekker rustig aan gedaan. We moesten natuurlijk wel over het strand rijden aangezien Daytona Beach daar bekend om staat. Ondertussen heb ik ze natuurlijk de fastfood restaurants laten zien zoals Chipotle, Five Guys, Chick-fill-a etc.

Na 2 dagen relaxen zijn we terug gereden en tijdens Florida kreeg ik weer last van mijn voorholte ontsteking en ik denk dat ik het nog niet zo erg heb gehad wat heel naar was. Hierdoor ben ik maandag niet naar school gegaan en zijn we naar de mall gegaan en hebben we een dokter bezocht die me medicijnen heeft gegeven. We zijn die avond uiteten geweest met beide families, zowel de Fried's als de Sonneveldjes.

Dinsdag moest ik naar school aangezien Sam met me mee kon om zelf ook naar een Amerikaanse school te kunnen, ze was die avond daarvoor bij me wezen slapen en je kon zien dat ze nerveus was maar wat voelde ik me blij en trots om haar in de bus en in mijn klassen te zien. 's Avonds probeerden we naar Johannes zijn voetbal wedstrijd te gaan, aangezien wij als familie aardig fan zijn van voetbal en ik daar nog nooit ben geweest, maar door het verkeer was het niet gelukt om de hele wedstrijd te zien, wel zijn we met z'n alles bij California Pizza Kitchen wezen eten wat heel gezellig was.

Woensdag zijn we met z'n viertjes naar de middle of nowhere gereden om te gaan ziplinen. Blijkbaar had de zipline daar het guiness world record gehaald wat mijn ouders en zusje natuurlijk wisten maar ik wist dat natuurlijk niet. De zipline was super leuk en het was ook wel leuk om te doen met m'n ouders aangezien m'n moeder de beste hoofden maakt als ze bang is en dat was zeker het geval. Na een aardig lange reis naar Atlanta was het tijd voor de basketbal wedstrijd: The Atlanta Hawks tegen The Brooklyn Nets. We hebben leuke shirts gekocht om mijn home team te supporten. Tijdens de wedstrijd werd er een grote show van gemaakt zoals we dat hier in Amerika kennen. De gezichten van mijn ouders waren echt geweldig toen ze the national anthem zongen en de wedstrijd begon. Tijdens halftime was er een kisscam die wel leuk was om te zien, gewoon je stereotypical kisscam, maar de laatste was wel leuk aangezien de man er letterlijk onderuitgezakt zat met een glas bier en compleet dronken. De vrouw was helemaal enthousiast en ze draaide zich om naar haar vriend/man/random gozer en hij negeerde haar volledig en haalde zijn schouders op. Zij draait zich om naar de gozer naast zich en kust hem, vervolgens kon gozer nummer 1 het blijkbaar ff niet aan dus die maakt ruzie met de vrouw en liep weg. Gozer nummer 2 zat lekker knikkend naast de vrouw wat wel een leuk gezicht was en het leek net op een film momentje. Al kan je het waarschijnlijk niet helemaal volgen maar neem maar van mij aan dat het leuk was. The Hawks hadden 110-105 gewonnen.

Donderdag hebben we mijn prom dress afgeleverd omdat die iets veranderd moest worden en die heb ik vervolgens zaterdag weer opgehaald. Donderdagavond was mijn familie weer weg en dat was aardig wennen maar het was super leuk om ze te zien, te weten dat alles goed gaat en om lekker op vakantie te gaan.